ارزیابی نهایی قراردادها


یکی از نکات مهمی که در هنگام برون سپاری فعالیت ها به تامین کنندگان سازمان باید مدنظر قرار گیرد ارزیابی عملکرد این تامین کننده در کارهایی است که تا کنون به انجام رسانده و یا در حال انجام آنها می باشد. به عبارت دیگر یک تامین کننده ممکن است در فعالیت های قبلی خود مشکلاتی را برای سازمان به وجود آورده و یا منافعی را برای سازمان ایجاد کرده باشد. قابلیت ارزیابی نهایی قراردادها در سیستم مدیریت تامین کنندگان مپسان با ایجاد زیرساختی جهت ثبت اطلاعات ارزیابی اجرایی قراردادهای مختلف، قابلیت فراهم نمودن یک بانک اطلاعاتی به روز و سهل الاستفاده شامل نمرات کسب شده هریک از پیمانکاران در اجرای قراردادهای واگذارشده به آنها را برای مدیران سازمان و مسئولین عقد قراردادها فراهم می آورد.

شاخص های کلی ارزیابی

در صورت تصمیم یک سازمان برای استقرار فرآیندهای ارزیابی اجرای قراردادها، یکی از مسائل قابل توجه، وجود طیف وسیعی از موضوعات کاری در فعالیت های برون سپاری شده سازمان در قالب قراردادهای مختلف می باشد. در نتیجه راهکار مورداستفاده در موضوع ارزیابی نهایی قراردادها باید از امکان استانداردسازی روال ارزیابی نهایی در قراردادهایی که در حوزه های متنوع  کاری اجرا می شوند برخوردار باشد.

جهت ارائه پاسخ مناسب به این نیاز، امکان بهره گیری از شاخص های کلی ارزیابی در نرم افزار مدیریت پیمانکاران مپسان درنظر گرفته شده است. در نتیجه در هر قرارداد (مستقل از موضوع کاری تخصصی این قرارداد) میزان رضایتمندی ناظر از عملکرد پیمانکار، در قالب تعدادی شاخص های کلی (قابل تعریف بر روی تمام قراردادها) مانند سرعت انجام کار، کیفیت اجرا، به کارگیری نیروی انسانی و تجهیزات مناسب و … قابل ثبت می باشد. در نتیجه با استفاده از این رویکرد، امکان دسترسی ساده و سریع به یک گزارش خلاصه و گویا از عملکرد هر یک از پیمانکاران (در قراردادهای اجراشده توسط وی) از طریق جستجوی پیمانکاران فراهم می گردد.

بهره گیری از امتیازات ارزیابی حین کار جهت صدور ارزیابی نهایی قراردادها

با توجه به امکان ثبت امتیازات ارزیابی حین کار (در طول مدت اجرای هر قرارداد)، می توان از همین امتیازات جهت صدور ارزیابی نهایی اجرای قرارداد نیز بهره برد. در نتیجه سیستم می تواند به صورت آنلاین در حین پیشرفت کار، وضعیت فعلی امتیازات ارزیابی نهایی قرارداد را (بر اساس ریز امتیازات ارزیابی حین کار) محاسبه نماید. در نتیجه با استفاده از این قابلیت، امتیازات ارزیابی نهایی قراردادها به صورتی متقن و قابل اعتماد محاسبه شده و نمره عملکرد پیمانکار را در قراردادهای مختلف خاتمه یافته و در حال اجرای وی به سادگی در اختیار مدیران قرار می دهد.

دسترسی به سابقه عملکرد پیمانکار از طریق جستجوی پیمانکار

در هنگام واگذاری یک فعالیت جدید به یک پیمانکار و یا در مواقعی که یک مدیر نیاز دارد تا سابقه عملکرد یک پیمانکار را بررسی نماید با استفاده از قابلیت جستجوی پیمانکار به سادگی و در زمانی کوتاه می توان امتیازات عملکرد پیمانکار (در کارهایی که تا کنون به وی واگذار شده است) را در قالب امتیازات ارزیابی نهایی قراردادهای وی مشاهده نمود.

 

بازگشت به صفحه اصلی نرم افزار مدیریت پیمانکاران