مدیریت پیمانکاران

یکی از روش های مهمی که می تواند سازمان ها را در رسیدن به اهداف تجاری خود یاری نماید استفاده از برون سپاری فعالیت ها می باشد. برون سپاری فعالیت ها (در صورت طی نمودن روش های صحیح) می تواند به انجام کار توسط افراد متخصص در هر موضوع کاری منجر شده و با افزایش کیفیت خروجی، کاهش یافتن هزینه های جانبی (مثل پشتیبانی و نگهداری و …) را به همراه داشته باشد. از سوی دیگر با استفاده از برون سپاری، سازمان می تواند مقدار بودجه قابل هزینه در هر موضوع کاری را مشخص نموده و به سادگی از اتلاف منابع مالی خود اجتناب نماید.

سیستم مدیریت پیمانکاران مپسان با فراهم نمودن امکانات مختلف نرم افزاری می تواند به عنوان بستر مناسبی برای انجام فعالیت های برون سپاری در سازمان های بزرگ مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از امکانات ارائه شده برای ارزیابی پیمانکاران در این سیستم می توان نسبت به انتخاب تامین کنندگان دارای توانمندی و تخصص بالاتر اقدام نموده و در ادامه با نظارت صحیح به عملکرد آنها، نسبت به اولویت بخشی به تامین کنندگانی که خدمات بهتری در راستای اهداف سازمان ارائه می نمایند اقدام نمود. از سوی دیگر این سیستم به عنوان یک بانک اطلاعاتی با کاربری آسان می تواند در زمان کوتاهی امکان دسترسی به سابقه تفصیلی هر یک از تامین کنندگان را برای مدیران سازمان فراهم آورد.

جستجو و دسترسی سریع به اطلاعات پیمانکاران

کاربر با در دست داشتن برخی از اطلاعات ثبتی، نام شرکت یا مدیرعامل می تواند با استفاده از جستجوی ترکیبی مشابه گوگل به سرعت تامین کننده موردنظر را از بانک اطلاعاتی پیمانکاران پیدا نموده و در همین فرم جستجو اطلاعات کلی در مورد این تامین کننده دریافت نموده ویا جهت دریافت اطلاعات تفصیلی روی لینک آن کلیک نماید.

اطلاعات بیشتر

گزارش تاریخچه پیمانکار

در صورت نیاز به انجام تغییرات قانونی در یک قرارداد می توان با استفاده از قابلیت الحاقیه قرارداد تغییرات متنوعی را بر روی قراردادهای پیمانکاران اعمال نمود.

اطلاعات بیشتر

لیست سفید تامین کنندگان

یکی از مباحث مهم در موضوع زنجیره تامین کالاها و خدمات برای سازمان های پروژه محور، شناسایی پیمانکاران و تامین کنندگان حائز صلاحیت جهت اجرای پروژه ها و یا تامین کالاها و خدمات موردنیاز سازمان می باشد. نگهداری لیست سفید تامین کنندگان می تواند علاوه بر تسریع فرآیندهای خرید، اطمینان بیشتری نسبت به صحت و کیفیت کالاها و خدمات خریداری شده فراهم نماید.

اطلاعات بیشتر

لیست سیاه تامین کنندگان

در مواردی که برخی تامین کنندگان با ضعف عملکرد خود مشکلاتی را برای سازمان ایجاد نموده اند می توان با استفاده از قابلیت لیست سیاه تامین کنندگان همکاری های بعدی با این اشخاص حقیقی یا حقوقی را به صورت موقت یا دائم مسدود نمود.

اطلاعات بیشتر

ارزیابی کیفی پیمانکاران

قابلیت ارزیابی کیفی پیمانکاران با ایجاد سازوکار سنجش صلاحیت تامین کنندگان می تواند یک بانک اطلاعاتی شامل اطلاعات تامین کنندگان بالقوه سازمان فراهم نموده و به افزایش سهولت و اطمینان در برگزاری فرآیندهای خرید منجر گردد.

اطلاعات بیشتر

ارزیابی حین کار قراردادها

یکی از مسائل مهم پس از انتخاب و شروع به همکاری با هر پیمانکار، ادامه یافتن روند ارزیابی عملکرد پیمانکار در کارهای اجرا شده توسط وی می باشد که این سیستم امکان ارزیابی فعالیت های پیمانکار را به موازات اجرا در مجموعه ای از قراردادها با موضوعات کاری متنوع فراهم می آورد.

اطلاعات بیشتر

ارزیابی نهایی قراردادها

پس از خاتمه هر قرارداد توسط پیمانکار لازم است که میزان رضایتمندی کارفرما از جنبه های مختلف (در مورد کار انجام شده پیمانکار) ثبت و ضبط شده و جهت استفاده های آتی در دسترس قرار گیرد. قابلیت ارزیابی نهایی قراردادها امکان ثبت این اطلاعات را در مورد تمامی قراردادهای سازمان فراهم نموده و اطلاعات کارهای انجام شده را به سادگی در اختیار مدیران قرار می دهد.

اطلاعات بیشتر

شناسایی پیمانکاران مرتبط

یکی از مسائلی که باید در هنگام کار با تامین کنندگان درنظر گرفته شود ارتباطات نزدیک میان برخی تامین کنندگان می باشد. به عنوان مثال در برخی موارد چندین شرکت متعلق به یک شخص و یا یک خانواده می باشند. قابلیت پیمانکاران مرتبط امکان ثبت و کنترل این دست ارتباطات میان پیمانکاران را فراهم می آورد.

اطلاعات بیشتر

انواع خدمات تامین کنندگان

با توجه به تنوع حوزه های فعالیت موردنیاز سازمان، سازوکاری نیاز است که تامین کنندگان و پیمانکاران را بر اساس حوزه های فعالیت هر یک دسته بندی نماید. استفاده از این قابلیت می تواند کار متصدیان برگزاری فرآیندهای خرید را جهت تهیه لیستی از ارائه کنندگان کالاها یا خدمات موردنیاز ساده تر نماید.

اطلاعات بیشتر