مدیریت الحاقیه های قراردادها


در نرم افزار مدیریت قرارداد مپسان جهت ثبت تغییرات قانونی انجام شده در مورد قراردادها می توان از الحاقیه های قرارداد استفاده نمود. در هنگام ثبت الحاقیه می توان از انواع متنوعی از الحاقیه های قرارداد جهت افزایش یا کاهش مقادیر حجمی، ریالی و زمانی قرارداد استفاده نمود. در واقع ثبت اطلاعات الحاقیه های قرارداد، به عنوان مکملی برای قرارداد اولیه جهت تنظیم عملکردهای کنترلی سیستم در نرم افزار نظارت بر اجرای قرارداد عمل می نماید.

اعمال تغییرات در مبلغ قرارداد

با استفاده از الحاقیه های تغییر مبلغ ریالی می توان نسبت به تغییر مبلغ قرارداد اقدام نمود. در نتیجه با صدور این الحاقیه، سقف مبلغ قابل پرداخت به پیمانکار در سیستم صدور صورت وضعیت اصلاح خواهد شد. همچنین در صورت نیاز به اخذ ضمانت نامه های جدید از پیمانکار می توان از امکان تغییر مبلغ ضمانت قرارداد نیز استفاده نمود.

اعمال تغییرات در مدت اجرای قرارداد

الحاقیه های تغییر مدت قرارداد را میتوان جهت اصلاح تاریخ شروع و یا تاریخ پایان قراردادها مورد استفاده قرارداد. این بازه زمانی در گزارش های نظارت بر اجرا جهت کنترل تاریخ اجرای کار توسط پیمانکار مورد استفاده قرار می گیرد.

اعمال تغییرات حجمی در قرارداد

در صورتی که در کنار تغییر مبلغ قرارداد به صورت مشخص مقدار قابل اجرای برخی از آیتمهای فهرست بهای قرارداد اصلاح شده باشد میتوان از الحاقیه های تغییر حجمی قرارداد استفاده نمود. البته در ضمیمه این نوع الحاقیه میتوان از طریق صدور یک اصلاحیه برآورد ریز تغییرات در مقدار و قیمت کالاها و خدمات فهرست بهای قرارداد را ثبت نمود.

 

بازگشت به صفحه اصلی نرم افزار مدیریت قراردادها