ثبت قیمت های پیشنهادی

در نرم افزار مدیریت تدارکات مپسان پس از برگزاری هر یک از روالهای استعلام، مناقصه و یا مزایده روال ثبت ریز قیمتهای پیشنهادی شرکت کنندگان انجام میپذیرد. امکانات موجود در این مرحله به شرح زیر میباشد.

تعیین وضعیت شرکت کنندگان

یکی از اطلاعات مهم در مورد شرکت کنندگان (در روالهای مختلف خرید یا فروش) تعیین وضعیت کلی آنها میباشد. به عبارت دیگر در موارد متعددی یک تامین کننده با توجه به دلایل مختلف (مثل ارائه پیشنهاد با تاخیر، ارائه قیمت زیر قانون کار و …) از گردونه رقابت حذف می گردد. در چنین مواردی میتوان وضعیت کلی و علت حذف از رقابت را در مورد هریک از شرکت کنندگان ثبت نمود.

 ثبت و کنترل قیمت کل پیشنهادی هر شرکت‌کننده

یکی از مسائلی که ممکن است در روالهای استعلام یا سایر روالهای خرید و فروش رخ دهد این است که تامین کننده به صورت عمدی یا سهوی (به صورت کاملا غیرمحسوس) مقدار کمتری از جمع ریز اقلام را به عنوان قیمت کل پیشنهادی خود ذکر نموده و بدین ترتیب احتمال برنده شدن خود را افزایش میدهد. جهت پیشگیری از این مشکل، قیمت کل پیشنهادی و قیمت جمع اقلام توسط سیستم مقایسه شده و تمهیداتی در موارد وقوع اختلاف درنظر گرفته میشود.

ثبت قیمت های پیشنهادی

 پس از تعیین پیمانکاران شرکت‌کننده در یک روال خرید یا فروش، امکان ثبت ریز قیمتهای پیشنهادی آنها برای هر یک از کالاها و خدمات در سیستم درنظر گرفته شدهاست. اطلاعات قیمتهای ثبت شده برای کالاها و خدمات مختلف جهت گزارشگیری از سوابق و نوسانات قیمت کالاها و خدمات قابل استفاده میباشد.

 

بازگشت به صفحه اصلی نرم افزار خرید و تدارکات