برگزاری استعلام برای کالاها و خدمات

در نرم افزار خرید و تدارکات مپسان در صورتی که در درخواست خرید کالا و خدمات روش استعلام برای اجرای فرآیند خرید کالا انتخاب شده باشد با ایجاد یک تسک برگزاری استعلام در کارتابل کارشناس خرید، فرآیند برگزاری استعلام آغاز شده و کاربر میتواند از امکانات مختلف سیستم خرید و تدارکات مپسان جهت استعلام بهای کالاها و خدمات استفاده نماید. در انتهای برگزاری استعلام، روال های بازگشایی پاکت ها و تعیین برنده و ارجاع سفارش و عقد قرارداد در فرمهای مربوطه انجام می گردد.

جستجوی تامین کنندگان

جهت تهیه سریع لیست تامین کنندگان میتوان بر اساس نام تامین کننده و یا نوع خدمات ارائه شده توسط هر تامینکننده در سیستم جستجو نمود. پس از جستجو به سادگی میتوان سوابق خریدهای قبلی از این فروشنده را به سادگی مشاهده نمود.

لیست سیاه تامین کنندگان

ممکن است برخی از فروشندگان به علت مسائل مختلفی در در لیست سیاه تامین کنندگان ذکر شده باشند. در نتیجه در هنگام مسئول خرید، در هنگام جستجوی تامین کنندگان نام این تامین کننده را مشاهده کرده ولی امکان انتخاب آن را نخواهدداشت.

تمدید استعلام

در صورت طولانی شدن فرآیند برگزاری استعلام، کاربر میتواند اطلاعات تمدید استعلام را در دو مرحله در سیستم ثبت نماید. در نتیجه اطلاعات نامههای ارسالی به شرکت کنندگان در استعلام به تفکیک مراحل مختلف تمدید استعلام در سیستم قابل ثبت می باشد.

ارسال نامه استعلام

با استفاده از ابزار گزارش ساز می توان فرمت های مختلفی را برای نامه ارسالی به شرکت کنندگان در استعلام تهیه نموده و از آنها جهت دریافت اتوماتیک نامه استعلام به شرکت کنندگان استفاده نمود.

ثبت اسناد استعلام

با استفاده از قابلیت مدیریت مستندات، امکان مشاهده مدارک بارگذاری شده در مراحل قبلی و یا بارگذاری مدارک مربوط به این استعلام قابل استفاده میباشد.

تجدید استعلام

درصورتی که به هر علت استعلام در یک مرحله تعیین تکلیف نشده و یا امکان تعیین برنده برای برخی از کالاها و خدمات آن وجود نداشته باشد با استفاده از روال تعیین برنده می توان نسبت به تجدید استعلام برای تمام و یا برخی از کالاها و خدمات درخواست شده اقدام نمود.

 

بازگشت به صفحه اصلی نرم افزار خرید و تدارکات