ارجاع سفارش

در سیستم خرید و تدارکات مپسان پس از تعیین برنده یا برندگان استعلام، مناقصه یا مزایده گردش کاری ارجاع سفارش به ازای هر یک از برندگان آغاز میگردد. این ارجاع سفارش شامل کالاها و خدماتی خواهد بود که در فرم تعیین برنده برای این پیمانکار درنظر گرفته شده است. امکانات موجود در این مرحله به شرح زیر میباشد.

امکان گرفتن و ثبت تخفیف

معمولا پس از انتخاب پیمانکار به عنوان برنده، روال متداول چانهزنی با این پیمانکار آغاز شده و مسئول خرید سعی میکند قیمتهای پیشنهادی را به نفع سازمان اصلاح نماید. در نتیجه با ثبت قیمت نهایی در این مرحله، میزان تخفیف گرفتهشده توسط کارشناس خرید مشخص خواهدشد.

تغییر در مقدار خرید/فروش

گاهی اوقات اصلاح قیمتهای پیشنهادی به نفع سازمان همراه با افزایش میزان خرید یا فروش کالاها و خدمات موردنظر (به عبارتی افزایش مقیاس کار) انجام میشود. در نتیجه در این مرحله مقدار کالاها و خدمات (نسبت به مقادیر درخواستشده) اصلاح شده و ادامه فرآیند خرید یا فروش بر اساس مقادیر جدید انجام میشود.

انصراف از خرید/فروش

در فرآیند ارجاع سفارش میتوان به دلایلی مانند انصراف پیمانکار و یا انصراف کارفرما، این روال خرید یا فروش را لغو نموده و حوزه متقاضی را به وسیله ارسال اعلان به کارتابل وی از موضوع آگاه نمود.

ارجاع سفارش به برنده یا برندههای بعدی

در موارد انصراف پیمانکار در صورتی که برندههای جانشین برای این پیمانکار تعیین شده باشند سیستم میتواند این روال ارجاع سفارش را خاتمه داده و یک روال ارجاع سفارش جدید برای برندههای جانشین ایجاد نماید. دقت کنید که ممکن است برای کالاها و خدمات مربوط به این برنده، چند برنده جانشین متفاوت انتخاب شدهباشند. در این شرایط سیستم به ازای هر یک از برندههای جانشین یک گردش کار ارجاع سفارش جدید ایجاد کرده و کالاها و خدمات مربوط به هر برنده جانشین را در آن قرار میدهد.

تحویل فوری یا عقد قرارداد

در صورت تمایل کارفرما و پیمانکار به انجام معامله، این کار میتواند در زمان کوتاهی به صورت فاکتوری و یا با طی روالهای رسمی فرآیند عقد قرارداد انجام شود. در نتیجه میتوان با صدور فاکتور و سپس تحویل کالاها و یا انجام خدمات توسط پیمانکار نسبت به پرداخت مبلغ فاکتور اقدام نمود. اما در صورت نیاز به عقد قرارداد باید مراحل ثبت ضمانت نامه های قرارداد و اخذ امضاها و ثبت اطلاعات قرارداد در مراحل بعدی طی گردد.

 

بازگشت به صفحه اصلی نرم افزار خرید و تدارکات