گروه بندی سلسله مراتبی کالاهای پروژه

یکی از مسائلی که در اجرای پروژه های بزرگ و یا اجرای حجم وسیعی از پروژه ها رخ می نماید گستردگی و تنوع زیاد مجموعه کالاهای موردنیاز جهت اجرای پروژه ها می باشد. به بیان دیگر با توجه به این که اجرای اینچنین پروژه ها با تخصص های زیادی سروکار داشته و در هر تخصص نیز تنوع وسیعی از مصالح و تجهیزات موردنیاز می باشد مدیریت پروژه در عمل با مجموعه بسیار وسیعی از کالاها سروکار پیدا می کند. جهت کاستن پیچیدگی های مدیریت کالا در پروژه ها می توان از قابلیت گروه بندی سلسله مراتبی کالاهای پروژه استفاده نمود.

در نتیجه با استفاده از این قابلیت کاربر می تواند سلسله مراتبی از کالاهایی که در پروژه های سازمان موردنیاز هستند تعریف نموده و یک کد سلسله مراتبی به هر گروه کالا اختصاص دهد. پس از این کاربر می تواند هر کالا را در چندین مورد از گروه های تعریف شده عضو نماید. البته با عضو شدن هر کالا در یک گروه، لازم است این کالا به گروه های والد آن نیز نسبت داده شود.

پس از این کاربر می تواند در گزارشات مانده کالا نزد پیمانکاران پروژه ها مقادیر مانده ریالی کالاهای گروه موردنظر را نزد پیمانکاران مشاهده کرده و پس از تشخیص کالاهایی (از این گروه) که ارزش ریالی بالایی از آنها نزد پیمانکاران موجود و مصرف نشده است، پیمانکاران یا پروژه هایی که بیشترین ارزش ریالی از این کالاها را نزد خود نگه داشته اند شناسایی نماید. همچنین با استفاده از گزارشات تامین کالا توسط پیمانکاران پروژه ها کاربر می تواند مقدار کل هزینه شده و قیمت واحد تمام شده هر یک از کالاهای این گروه را مشاهده کرده و پس از شناسایی کالاهایی که بیشترین هزینه را به خود اختصاص داده اند، پیمانکارانی که با بالاترین و پایین ترین قیمت برای این کالا در حال کار هستند مشاهده نماید.

بازگشت به صفحه اصلی سیستم کنترل کالای پروژه