ارزیابی نهایی قراردادها

اگر سازمان شما با مجموعه وسیعی از پیمانکاران سروکار دارد نگهداری سابقه ای از وضعیت عملکرد پیمانکاران در قراردادهای اجراشده، از اهمیت بالایی در راستای افزایش کیفیت و سرعت کار در قراردادهای جدید برخوردار خواهدبود. در سیستم مدیریت قرارداد مپسان میتوانید با استفاده از شاخص های استاندارد ارزیابی قراردادها روال ارزیابی را در مورد تمامی قراردادهای سازمان با پیمانکاران به اجرا درآورده و سابقه ای از عملکرد پیمانکاران مختلف را در اختیار تصمیم گیرندگان سازمان قرار دهید.

شاخص های استاندارد ارزیابی

یکی از مسائلی که میتواند استقرار روال های ارزیابی را در سازمان های بزرگ با مشکل مواجه نماید تنوع فعالیت های پیمانکاران در حوزه های کاری مختلف است. به عبارت دیگر جهت انجام ارزیابی، یک الگوی ارزیابی کلی موردنیاز است تا بتوان قراردادهای حوزه های کاری مختلف را در آن قرار داده و نتیجه را برای تمامی قراردادها با یکدیگر مقایسه نمود. شاخص های استاندارد ارزیابی این امکان را فراهم می کنند تا بر اساس برخی پارامترهای عمومی مانند سرعت انجام کار، کیفیت اجرای کار و … امتیازاتی را برای تمام قراردادها تعیین کرده و درنتیجه سابقه عملکرد هر پیمانکار را در قراردادهای مختلف به سادگی بررسی نمود.

لینک ارزیابی نهایی با ارزیابی های حین کار

در صورت تعریف شاخص های استاندارد ارزیابی برای تمام قراردادهای در حال اجرا در سازمان، مساله بعدی پیش رو، نحوه تفسیر این شاخص های استاندارد در انواع مختلف قراردادها می باشد. به عنوان مثال نحوه تعیین سرعت انجام کار و یا کیفیت اجرای کار در هر حوزه کاری، بر اساس پارامترهای جداگانه ای که در همین حوزه کاری معنادار هستند قابل انجام می باشد. در مجموعه نرم افزار مدیریت پروژه مپسان دسترسی به این هدف از طریق تعریف شاخص های ارزیابی در الگوهای مختلف ارزیابی حین کار قابل دسترسی می باشد.

نکته قابل توجه آن که در صورت ثبت اطلاعات ارزیابی های حین کار برای قراردادها، صدور ارزیابی نهایی قراردادها به صورت اتوماتیک انجام شده و حتی در حین اجرای قرارداد نیز وضعیت فعلی امتیازات ارزیابی نهایی قرارداد بر اساس سرعت و کیفیت اجرا تا این لحظه در گزارشات سابقه عملکرد پیمانکار در دسترس می باشد.

 

بازگشت به صفحه اصلی نرم افزار مدیریت قراردادها