برگزاری مزایده

نرم افزار تدارکات و خرید مپسان می تواند جهت خودکارسازی روال های فروش، در سازمان هایی که به صورت مکرر با برگزاری مزایدات سروکار دارند مورد استفاده قرار گیرد. جهت برگزاری مزایده، ابتدا مراحل ثبت و تایید درخواست (شامل ثبت کالاها و مستندات موردنیاز) از طریق گردش درخواست خرید/فروش انجام می پذیرد. در صورت تایید درخواست، روال برگزاری مزایده با توجه به نوع مزایدهای که در درخواست فروش تعیین شده است آغاز میگردد. در انتهای برگزاری مزایده، روال های بازگشایی پاکت ها و تعیین برنده و ارجاع سفارش و عقد قرارداد در فرمهای مربوطه انجام می گردد.

مزایده عام

این نوع مزایده معمولا در شرایطی که مجموعه کالای در حال فروش از ارزش بالایی برخوردار است انجام می شود. در نتیجه پس از انتشار آگهی ها، اطلاعات پاکتهای دریافتی برای مزایده دریافت و برنده با توجه به بالاترین قیمت پیشنهادی از بین شرکت کنندگان انتخاب می گردد.

ترک تشریفات مزایده

این نوع مزایده معمولا در مواردی که خرید کالای موردنظر منحصر به یک شخص حقیقی یا حقوقی خاص است انجام میشود. جهت برگزاری این نوع مزایده لازم است مستندات ترک تشریفات در روال درخواست فروش ضمیمه شده باشد. پس از استعلام قیمت از خریدار، مراحل تعیین تکلیف کالاهای موردنظر جهت فروش و  ارجاع سفارش از طریق فرم های مربوطه انجام می پذیرد.

حراج حضوری

این نوع مزایده بیشتر جهت تسریع کار در موارد پایین بودن (نسبی) ارزش کالاهای موردنظر جهت فروش و  مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع مزایده نتیجه مزایده در یک جلسه تعیین تکلیف شده و سپس اطلاعات شرکت کنندگان و قیمتهای پیشنهادی و برنده هر یک از کالاها در سیستم ثبت می گردد.

ثبت آگهی های مزایده

در مزایده عمومی معمولا چندین نوبت آگهی در روزنامه های مختلف جهت اطلاع رسانی عمومی درج می گردد. با توجه به این موضوع امکان ثبت سوابق و تصاویر آگهی ها به تفکیک نوبتهای برگزاری مزایده و نیز روزنامه های مختلف در سیستم درنظر گرفته شده است. تصاویر آگهی علاوه بر نمایش در این فرم در مجموعه مستندات این درخواست فروش نگهداری می شوند.

ثبت اسناد مزایده

با استفاده از قابلیت مدیریت مستندات، امکان مشاهده مدارک بارگذاری شده در مراحل قبلی و یا بارگذاری مدارک مربوط به این مزایده قابل استفاده می باشد.

 

بازگشت به صفحه اصلی نرم افزار خرید و تدارکات